Stond niet in mijn functieomschrijving

Stond niet in mijn functieomschrijving

Zoals je merkt zijn we behoorlijk aan de slag met allerlei nieuwe dingen in onze communicatie naar buiten toe. Zo zijn we bezig met het schrijven van blogs het verschijnen in video’s of het maken van foto’s.

Ik heb mijn functie omschrijving er nog eens op nageslagen, maar daar stond eigenlijk niets in van bovenstaande activiteiten. Zelf ben ik wel in voor een geintje dus we doen gewoon daaraan mee. Iets zeggen in een video, deelnemen aan teamtraining Linkedin en onlangs dus samen met John live gegaan op Facebook. We zijn als Wazda in beweging.

Maar hoe was dat, live op Facebook?

Best grappig eigenlijk. Je moet jezelf eerst wel even een beetje helpen door anders te gaan denken. Daar helpt JJ (zoals wij hem noemen) ook wel bij, om me te realiseren dat er ‘in’ de camera allemaal leuke mensen zitten, die graag willen wat wij te vertellen hebben over ons mooie vak.

De sessie was vééél te lang. Wat als idee was bedoelt voor ongeveer 25 minuten werd een ‘uitzending’ van bijna 3 kwartier. Dat moet de volgende keer wel anders. En John gaat, als hij eenmaal aan het praten is, ook niet meer op de rem. Maar dat is passie denk ik 😉

Er waren gedurende de tijd dat we live waren de hele tijd ongeveer 15-20 mensen aan het kijken. Dat lijkt niet veel maar is, als je het visualiseert, toch een leuk zaaltje vol mensen. Bovendien werden er live vragen gesteld, waar wij dan weer op in konden gaan, dus er was interactie en da’s natuurlijk super.

Het was ook wel een ‘hot’ thema, mails met virussen die eruit zien als een mail van een groot bedrijf. Als je geen klant bent bij KPN is natuurlijk niet moeilijk om te denken: hee, ik krijg een factuur van KPN, mmmmm, misschien moet ik niet op die link klikken…

Maar als je wel klant bent, of je werkt bij een bedrijf, je hebt een drukke dag, je wilt snel even iets doen, je let even niet op, en hup, het virus wordt gelanceerd. Dan kan het zijn dat er echt enorme schade aan de ICT omgeving ontstaat.

In december hebben we weer een live uitzending staan via onze Facebook pagina (like is leuk). Ik zal even op gaan zoeken wat het onderwerp is 😉 Ondertussen horen we ook graag al jullie vragen op het gebied van ICT en computers. Mail ze naar support@wazda.nl en wie weet zie je het antwoord voorbij komen in december!

In de video hieronder vertel ik nog wat meer over hoe het was en waarom we dit doen als Wazda-IT Solutions. Ook vatten we nog samen wat je kan doen aan het probleem cryptolockers.

Collega Mitchel maakte al eens een uitgebreide video waarin je op zijn scherm mee kan kijken hoe je besmette mails kan herkennen. Dat is belangrijk, want ze zien er steeds ‘echter’ uit. Klik hier om de video direct te bekijken op het Wazda YouTube-kanaal

 

Jordi


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *